Alla inlägg under januari 2015

Av ulrika magnusson - 11 januari 2015 19:19

Har tittat på Pernilla Alms bok under ett tag nu, den hon skrivit om läxor. Närmare bestämt en bok där hon framlägger sin syn på en likvärdig skola som en skola där konventionella läxor inte finns med som ett naturligt inslag. Har köpt en tjänst på internet som innebär att jag kan lyssna på böcker, just nu lyssnar jag på ytterligare en bok av Stephen King, mot bättre vetande förstås. Pernilla Alms bok kan jag läsa via datorn, eller läsplattan/mobilen, det blir inte riktigt som att bläddra papperssidor men det är nära nog. Det tar emot att läsa boken på grund av att det här med läxor är en ickediskussion bland pedagoger, och jag vet att det blir svårare att inte väcka debatt ju längre in i boken jag kommer. 

Intressant...



Ovido - Quiz & Flashcards